search
top

Podwyższanie umiejętności

Podnoszenie poziomu umiejętności – niby wszystko w porządku, ale jednak jakby nie wszystko pasuje… Przecież w ciągu 2-3 sesji można sobie podnieść umiejętność z poziomu 4 na 5, wystarczy tylko jej używać. W przygodach o dużych odstępach czasowych takie rozwiązanie jest dobre, natomiast w kampaniach traci na realności – w końcu jeśli jedna sesja to 1 dzień gry, to postać może w bardzo krótkim czasie stać się maszyną do zabijania. Wprawdzie ostatecznie o wszystkim decyduje Bajarz, ale różnie z nimi bywa, dlatego proponuję następujące rozwiązanie:

Bohater może w dość krótkim czasie podnieść poziom na 3, bez żadnych udziwnień. Czas na poziom 4… Jeśli sesje odbywają się rzadko, bądź też między poszczególnymi przygodami jest duży odstęp czasowy, to postępować jak do poziomu 3. Jeśli natomiast między sesjami nie ma dużych przerw, a gracze biorą udział w kampanii, to bohaterowie aby podnieść poziom umiejętności powinni udać się do nauczyciela (osoby, która posiada daną umiejętność na poziomie 4 lub 5 i zechce ich nauczyć, możliwe że za opłatą). Urealni to trochę przygody, poza tym odnalezienie konkretnej osoby może zająć całą gawędę i problem z brakiem pomysłów jest rozwiązany. Dodatkowo gracze będą czuć większą satysfakcję ze zdobytego w ten sposób poziomu – w końcu na niego zapracowali (ciekawa sytuacja może powstać gdy ktoś chce podnieść poziom i wie, że w pobliskim mieście mieszka osoba chętnie ucząca za opłatą, a drużynie nie po drodze do owego miasta :). Drugim sposobem jest podnoszenie poziomu co kilka sesji, proponuję według wzoru: poziom x 3. W końcu gracze powinni się trochę pomęczyć.

Oczywiście wybór czy skorzystacie z tych rad należy jedynie do Was („Nigdy Nic Nie Narzucaj” –(c) Hucior :).

11 Komentarzy do “Podwyższanie umiejętności”

  1. hucior pisze:

    Zastrzegam sobie prawo do tego powiedzenia Muoteck! Żartowałem 😉 Fajny i ciekawy artykół.

  2. bodzio pisze:

    Dobre.
    Prawde mowiac nigdy o tym nie myslalem, bo moi kochani gracze jeszcze nie podwyzszali statow. 😉
    Jednak granie zadko tez ma swoje zalety. Ale ja chce grac (w moim przypadku prowadzic) czesciej!
    Wiara! Czuwaj!

  3. Anonim pisze:

    Znam goscia który najchętniej gralby zlotym smokiem i wyzynal wsie porywal dziewice itp.Jego postac to za kazdym razem terminator bez przeszlosci i jego gluwnym celem jest podwyzszanie cech.Gra aby byc „pakerem”.Ma bardzo dobre pomysły a wczuwanie w postac zerowe.W takich sytuacjach ten pomysł jest swietny.

  4. Kapłan pisze:

    Jak sama nazwa wskazuje poziom 4 i 5 to poziom świetny i legendarny – podniesienie umiejetnosci na jeden z tych poziomów rzeczywiscie nie powinien być aż taki prosty ale poparty doświadczeniem i długą praktyką. Poza osobami, które zajmuja się np zielarstwem zawodowo mało kto bedzie znał się na ziołach swietnie, co nie znaczy ze takie osoby sie nie znajdą

  5. hubi234 pisze:

    Popieram :) I uważam, że bajarze powinni bardziej ingerować w zasady gry, używając ich tylko za pomoc, a nie za jakąś świętość. To tyle.

  6. Eldrad pisze:

    Popieram Kapłana. Czy nie uważacie, że w wiedźminie można już na dzień dobry tworzyć przepakowane postacie (wąska specjalizacja ale niezły w niej power). Ja zamierzam wprowadzić zmianę w postaci ograniczenia maksa atrybytów i umiejętności do 3 poziomu, a nie jak dotychczas 4.

  7. Leander pisze:

    Ja to zrobiłem jeszcze inaczej. MG pozwolił mi na starcie stworzyć niezłą postać, jednak wszystkie upgrade’y kosztują mnie 10 razy więcej WPR. Poza tym musiałem złożyć obietnicę że będę prowadził moją postać tak jak ją stworzyłem tzn: półDrow beznadziejnie zakochany w D’hoine, a do tego assasin Corama Agh Tera silnie związany z Kaliteą.

  8. Versemir pisze:

    hucior przedstawił ciekawe rozwiązanie,
    ale ja mam inne rozwiązanie, po prostu przydzielać graczom mniej WPR za każdą sesję, niż jest to opisane w podręczniku,
    zamiast ok.20-30 (tak jak w podręczniku) przydzielać ok.10-15 za jedną sesję, ale to tlko moje pomysły

  9. Versemir pisze:

    e sorry to nie hucior jest autorem, tylko muoteck, za pomylke przepraszam

  10. Sephiroth pisze:

    [i]”Przecież w ciągu 2-3 sesji można sobie podnieść umiejętność z poziomu 4 na 5, wystarczy tylko jej używać”[/i]
    ale jeśli MG nieda więcej niż 10 WPR na sesje to może to zająć troche dłużej 😛
    Pomysł z trenerami spoko, ja używam go tylko w podnoszeniu na 5 ale pomysł spoko :-)

  11. rapier pisze:

    mój [b]BAJASZ[/b] dał mi 5 w.p. jak ja mam sie rozwijać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zostaw Komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


top